Tuesday, June 1, 2010

Prostia suprema comasata intr-o librarie

Azi a plouat, deci am decis sa merg cu Roby in Diverta, sa stam pe canapea si sa citim. Hai sa va povestesc ceva, in timp ce imi beau ceaiul de piersici (care, apropo, e bun).
Ne-am asezat pe canapea cu niste carti si am inceput sa citim, cand langa noi s-au asezat niste... hai sa le zic direct, cocalari. S-au asezat pe toate canapele, dar cum erau destul de multi, s-au gandit sa stea si pe masuta din fata noastra. Au inceput sa vorbeasca tare intre ei sau la telefon, sa se dea in spectacol si tot tacamul. Mi-am ridicat privirea spre ei si m-am uitat urat, dar nicio schimbare. Unul dintre ei, prostul suprem, s-a apucat sa citeasca o carte in franceza, lasata de mine pe masuta. N-are rost sa spun cat de penibil era chinuindu-se sa pronunte un cuvant. Da, un singur cuvant, caci apoi a cedat nervos si a cerut o carte in romana, totusi. A inceput sa silabiseasca, citind "Transilvantia" in loc de "Transilvania". Va puteti inchipui ce viata are omu' asta? In fine, au incercat sa se bage in seama cu noi, sa ne spuna cum se citeste o carte ("Fa, uite cum se face: deschizi cartea, te uiti la poze, mai citesti o foaie pe la mijloc, aia de la sfarsit si gata!"), iar in final, extenuati de atata cultura, s-au plans ca ei vor o carte cu poze, ca-s prea multe litere in jurul lor.
Cand s-au plictisit de comentat o carte despre filme, au decis sa intre pe internet de pe laptopul personalului, dupa care sa muste din niste fructe de-alea de plastic decorative, sa danseze pe Mambo No. 5-ul din fundal, sa strice un aranjament floral si... sa ne intrebe in ce scoala suntem. Ba, am ramas muta cand am aflat ca-s clasa a opta. Hohohooo, viitorul va surade mai ceva ca la Avon!
Daca i-as mai vedea vreodata, le-as dori sa moara printre litere, cu file de carti in gat, cu un cotor de DEX infipt in ochi, taiati pe tot corpul cu fiecare dintre foile unui roman, apoi bagati intr-o cada plina cu otet si zeama de lamaie.

2 comments:

Anonymous said...

Bestial. :))
Le doresc o impachetare in soda caustica.

Irin' said...

Fac eu cinste cu NaOH!